Thursday, January 3, 2013

24.12.12 E-Day

Assalamualaikum, heyy there ! Before I starting with the new entry, I wanna to wish to all of you Happy new year 2013, May Allah bless all of us and sentiasa dapat berkat dari Nya, Ameen. Alhamdulillah my life starting with the great day :) Ahhh tiap kali nak update blog mesti poyo je nak beromputih. Okay okay la, aku tau korang mesti menyampah gila nak baca kalau entry dengan ayat mat salleh ni. Tengok, nama mat salleh jugak yang dipersalahkan, haishh. By the way, based on the title E-Day right ? This is about my brother his already engage dengan pilihan hatinya Ain Fadila Bt Shawalludin, ececece. Mereka diikat about 2 month only, pastu dorang kahwin dah. Memang abang aku ni selalu beno marah aku, marah sebab kekadang balik rumah lewat, alahh lewat sejam je pun. Marah sebab selalu sangat berkurung dalam bilik, eh berkurung dalam bilik pun kena marah. Nampak tak dia punya garang tu ? Hmmm. Dulu masa sekolah kawan kawan aku nak datang siap kena halau, handphone kena spot check. Malas plak aku nak menaip kisah zaman dulu. Bukan kata zaman dulu, zaman sekarang ni pun boleh tahan kena control lagi. Ehh, jangan nak meraban sangat boleh Nani ? Nak cerita pasal E-Day si gendut ni je, bukan dia punya garang tuh. Kalau ikutkan dia punya garang, even tunang dia selalu call aku mengadu Daus tu la, Daus ini la. Agaknya ms.tetunang si gendut ni lupa kot dia abang aku. Whatever it is, kadang kadang je aku boleh back up si ms.tetunang si gendut ni :D On that day, kami berkonvoi dalam 9 kereta kot ke Kuala Kubu Bharu. 1 kereta kawan si gendut, naik nissan baru tuuu and not bad handsome tapi malangnya yang tuan empunya kereta dah kahwin. Dalam kereta tu 4 orang, yang sorang tu je dah kahwin, 3 lagi belum kahwin. Photographer si gendut termasuk sekali dalam kereta tu, and the best thing dia minta izin dengan si gendut nak berkawan dengan adik si gendut, myself la. Hehehehe :) Nampak tak dia punya gentlemen tu ? Perghhh. Alaaa kawan je pun, kawan biar beribu kan kan kan ? Lupakan pasal photographer tu, tak penting pun. 2.3.13 tarikh si gendut akad nikah. Terasa macam dah mula kehilangan abang, bukan hilang apa, dah takda geng nak gaduh. Macam biasa la kan, malas nak menaip panjang lebo, ni pun dah panjang gila. Meh tengok gambar si photographer tu tolong snap kan, ecehhh :D



Candid :) 


Sesi menyarung cincin.


Selesai menyarung cincin, pastu dapat pelukan dari mak.


Dua-dua ni si gendut sebenarnya. Hihi :D


Both family side. Credit to mr. photographer :)


Nak balik dah masa ni, tetiba ada orang suruh duduk. Credit to mr. photographer :)